ПРАВИЛНИК НА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИНА SIZEER
- Интернет магазинът SIZEER, достъпен на адрес:https://sizeer.bg, се управлява от „Маркетинг Инвестмънт Груп България“ ЕООД, със седалище иадрес науправление: гр. София 1404, ул. Славовица, бл. 24 Е, ет. 1, офис 2, България, ИН по ДДС:BG205949636, ЕИК: 205949636, регистриран в Търговския регистър и регистъра наюридическите лица с нестопанска цел при Агенция по вписванията на Република България.
- Клиентът може да се свърже с Продавача писмено наадрес за кореспонденция: гр. София 1404, ул. Славовица, бл. 24 Е, ет. 1, офис 2,България, (Интернет магазин SIZEER); по телефон на инфолиния+359 24 929 281 (такса за редовнo телефонно обаждане, в съответствие с тарифния план на доставчикана услуги, използван от Клиента), или по електронна поща на адрес:info@sizeer.bg.
Използваните в Правилника понятия означават:
- Клиент – физическо лице, юридическо лице или организационна единица без юридическаправосубектност, притежаваща пълна правоспособност за правни действия, което/коятопазарува в Магазина;
- Отзив – субективно, индивидуално мнение на Клиента за магазина, в който е пазарували/или за закупените продукти;
- Уебсайт – уебсайт, администриран от „TrustMate“ S.A. със седалище във Вроцлав, ul.Bartoszowicka (ул. Бартошовичка) 3, 51-641 Wrocław (Вроцлав), KRS: 0000737597, NIP:897-18-54-393, REGON: 3699807510, регистрирано в търговския регистър, воден от Окръжниясъд за Вроцлав (Полша), VI Търговско отделение на Националния съдебен регистър подномер. 0000521685, който дава възможност за публикуване на Отзиви;
- Потребител – е физическо лице, което купува стоки от Магазина, които не са предназначениза извършване на търговска или професионална дейност и което действа извън рамките насвоята търговска или професионална дейност съгласно § 13, т. 1 от допълнителнитеразпоредби на Закона за защита на по Птребителите;
- Профил на Клиента – профил на Клиента, който е регистриран в Магазина. Клиентът влиза в свояпрофил чрез посочено потребителско име (поредица от символи, идентифициращи Клиента среддругите клиенти) и парола (поредица от символи, необходими за удостоверяване, т.е.недвусмислена идентификация и проверка на самоличността на Клиента в Магазина);
- Продукт – продукт или продукти, предлагани за продажба в Магазина;
- Правилник – настоящият Правилник на интернет Магазина SIZEER;
- Магазин – платформа за интернет търговия SIZEER, достъпен на адрес:https://sizeer.bg чрез която Продавачът, въз основа на условията, посочени в Правилника, предлагасвоите Продукти за продажба по електронен път;
- Продавач – юридическото лице, посочено в § 1 т. 1 на настоящия правилник, а именно -„Маркетинг Инвестмънт Груп България“ ЕООД, ЕИК: 205949636, което е страна по Договора запокупко-продажба, и което е същевременно администратор на интернет страницата наМагазина;
- Договор за покупко-продажба – договор, сключен между Продавача и Клиента в Магазина, чрез който сеизвършва продажба на стоки като част от организирана система за продажби от разстояниебез едновременното физическо присъствие на Продавача и на Клиента чрез изключителнотоизползване на едно или повече средства за комуникация от разстояние до сключването надоговора, включително в момента на сключване на договора;
- Закон за защита на потребителите – обнародван, Държавен вестник, бр. 99 от 9.12.2005 г., в сила от 10.06.2006г.;
- Закон за електронната търговия – обнародван, Държавен вестник, бр. 51 от 23.06.2006 г., в сила от 24.12.2006г.;
- Зaкон за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба настоки – обнародван, Държавен вестник, бр. 23 от 19.03.2021 г., в сила от 1.01.2022г.;
- Поръчка – заявление на волята на Клиента, който заявява прякото си желание засключване на Договор за покупко-продажба, определящо по-специално вида и броя наПродуктите.
- Настоящият Правилник определя условията заизползване на Магазина.
- Клиентите могат да получат достъп до настоящияПравилник във всеки момент чрез интернет страницата на Магазина, на адрес:http://sizeer.bg/pravilnik-na-magazina и могат да изтеглят Правилника във формата на .PDF файл и да го принтират.
- Настоящият Правилник определя по-специално:
a) правилата за регистрация на Профил на Клиента в Магазина;
b) правилата и условията за подаване на Поръчки в Магазина по електронен път;
c) правилата за сключване на Договори за покупко-продажба на Продукти при използванена услугите, предлагани в Магазина. - ППриемането на настоящия Правилник е задължителноусловие за използване на Магазина. Регистрацията на Профил на Клиента и подаването наПоръчка от Клиента изискват приемането на настоящия Правилник. Ако Клиентът не приеменастоящия Правилник, той няма да може да подаде Поръчка.
- Всички Продукти, предлагани в Магазина, са фабричнонови, без физически и правни дефекти и са законно внесени на българския
- Продавачът продава Продукти посредством Магазина сдоставка на територията на България. Всички Договори за покупко-продажба се сключват набългарски език.
- Предоставянето на Клиента на същественитеразпоредби на Договора за покупко-продажба на Продукти се извършва чрез изпращане наспецификация на Поръчката и данъчна фактура на Клиента на посочения адрес на електроннапоща или чрез предоставянето им на траен носител.
- Клиентите могат да използват услугите на Магазина,да правят поръчки и да купуват Продукти без да се регистрират в Магазина или като серегистрират в Магазина. Ако правят поръчки без да се регистрират в Магазина, ще им бъдепоискана информация, която е от съществено значение за обработката на Поръчката.
- Клиентът може да се регистрира в Магазина чрезраздела „Моят профил“ горе вдясно на Магазина чрез попълване на данните, посочени врегистрационната форма. В Профила на Клиента се събират лични данни и информация заКлиента относно неговите Поръчки, направени в Магазина. Клиентът има право във всекимомент да изтрие Профила на Клиента, като изпрати на Продавача имейл на адрес:info@sizeer.bg с изявление, че желае Профилът му да бъде изтрит.
- Клиентът носи отговорност за предоставяне наневерни лични данни. Продавачът си запазва правото да откаже да обработи и да анулираПоръчка на Продукт в случай че Клиентът е подал неверни данни или когато даннитепораждат у Продавача оправдани съмнения относно тяхната коректност. В такъв случайКлиентът ще бъде информиран по телефона или по електронна поща за причините за анулиранена Поръчката. В посочената ситуация Клиентът има право да изясни всички обстоятелства,свързани с проверката на верността на предоставените данни и анулирането на Поръчката.При липса на данни, които да позволят на Продавача да се свърже с Клиента, Продавачът щепредостави обяснения след като Клиентът осъществи контакт с него.
- Клиентът носи отговорност за всички транзакции,които са осъществени с използването на потребителското име и паролата, освен ако даннитеза потребителското име и паролата са били разкрити на трети лица не по вина на Клиента.Продавачът се задължава да положи всички усилия, за да защити потребителското име ипаролата от разкриване. Клиентът се задължава да положи всички защити потребителскотоиме и паролата от разкриване на трети неоторизирани лица.
- Продавачът не носи отговорност за предоставянето отКлиента на трети лица на неговото потребителско име и парола. В случай на изтичане,промяна или изтриване на акаунта на електронна поща, предоставен от Клиента прирегистрацията на Профила на Клиента, Клиентът трябва да информира Продавача за тозифакт.
- Клиентът декларира, че всички данни, предоставениот него с цел изпълнение на Поръчката, са верни, а Продавачът не е задължен да проверяватяхната достоверност и правилност.
- Продавачът дава възможност за сключване на Договорза покупко-продажба чрез подаване на Поръчка от Клиента:
а) онлайн, чрез платформата на Магазина;
б) по телефона, посредством Инфолинията на Магазина, посочена в § 1 т. 2 нанастоящия Правилник, в нейното работно време, с изключение на официалните празници. - За да се сключи Договор за покупко-продажба чрезМагазина, Продуктите трябва да бъдат избрани, като се предприемат допълнителнитехнически стъпки въз основа на съобщенията, показвани на Клиента, налични на уебсайтана Магазина. Изборът на поръчаните Продукти се извършва от Клиента, чрез добавянето им вкошницата на Магазина.
- Докато не натисне бутона„Поръчвам и плащам”, Клиентът може да променя въведените данни, да коригира грешки и избранитеПродукти.
- След като Клиентът предостави всички необходимиданни, ще се появи обобщение на Поръчката, което ще съдържа информация по-специалноотносно:
а) предмет на Поръчката (име на Продукта, марка, размер, цвят, брой);
б) единична и обща цена на поръчваните Продукти, включително цената на доставката идруги разходи (ако има такива);
в) избран начин на плащане;
г) начин и адрес за доставка на Продуктите. - За да бъде изпратена Поръчката, е необходимоКлиентът да приеме и да потвърди, че се е запознал с Правилника на Магазина и да натиснебутона„Поръчвам и плащам”. Изпращането на Поръчката от Клиента представлява заявяване на воля засключване на Договор за покупко-продажба с Продавача, съгласно разпоредбите наПравилника.
- След подаването на Поръчката, Клиентът получаваимейл съобщение с потвърждение на всички важни елементи на Поръчката. В случай че частот Продуктите, които са част от Поръчката, не са налични, Клиентът бива информиран засъстоянието на Поръчката и взема решение за начина на нейното изпълнение (частичноизпълнение или анулиране на цялата Поръчка).
- Договорът за покупко-продажба се смята за сключен вмомента, в който Клиентът получи имейл съобщение:„ТВОЯТА ПОРЪЧКА ПЪТУВА КЪМ ТЕБ”.
- В случаите когато Клиентът е избрал възможността запредплащане на цената на поръчаните Продукти, а не е платил Поръчката, Договорът запокупко-продажба се смята за сключен в момента, в който Клиентът получи имейл съобщение„ОПА! ТВОЯТА ПОРЪЧКА ОЩЕ НЕ Е ПЛАТЕНА”.
- Ако Договорът за покупко-продажба е сключен потелефона, потвърждението за сключването на Договора за покупко-продажба ще бъдепредоставено на Клиента на траен носител най-късно в момента на доставката на Поръчката.Продавачът информира, че с цел да поддържа високите стандарти на клиентско обслужване ис оглед на безопасността всички телефонни разговори с Инфолинията се записват.
- Ще бъдат изпълнявани само правилно подаденитеПоръчки. Под правилно подадена Поръчка се разбира въвеждане от Клиента на всички данни,необходими за сключване на Договора за покупко-продажба и неговото изпълнение. Поръчкатаняма да бъде изпълнена, в случай че:
а) Клиентът е посочил грешни или неверни данни за контакт, заради което поръчката неможе да бъде изпълнена;
б) грешно подаване на Поръчката от Клиента, което не дава възможност тя да бъдереализирана;
в) обективно основано допускане от страна на Продавача, че при Поръчката, подаденаот Клиента, е настъпил опит за измама, която следва да се разбира като всяко действие наКлиента, свързано с подаването и изпълнението на Поръчката, което е незаконно ипо-специално дейности като: нарушаване на защитата на Магазина, използване наплатформата на Магазина в противоречие с нейното предназначение, използване на чуждопотребителско име и парола или представяне за друго лице. - Продавачът си запазва правото да не изпълниПоръчки, подадени от Клиенти в противоречие на § 5 т. 10 от Правилника.
- В случай на купуване на няколко Продукта при еднаПоръчка, поръчаните Продукти могат да бъдат изпратени на Клиента в повече от еднапратки. В този случай Клиентът не поема допълнителни разходи за доставка.
- Всички цени на продуктите съдържат ДДС поприложимата ставка и са в български лева. Публикуваните цени на продуктите са крайни ивключват всички данъци и такси. Крайната цена е цената, която е видима за Клиента вмомента на подаване на Поръчката.
- Цената на доставката на Продукти е посочена в § 7от настоящия Правилник. Освен това, цената на доставката се посочва по време на подаванена Поръчката. При подаване на поръчката, цената на доставката се изписва в раздела„Начин на доставка“. В раздела „Начин на плащане“ се изписва цената на такси, свързани сконкретни начини на плащане в съответствие с правилата на § 7, точка 2 от Правилника.
- Промоциите, организирани от Магазина, не могат дасе комбинират, освен ако правилника на дадена промоция не предвижда друго.
- Доставката на Продукти е ограничена до териториятана България.
а) Продавачът изпълнява доставки на поръчаните Продукти по начините, посочени настраницата на Магазина и в процеса на покупката. Доставката се извършва чрез куриераЕконт Експрес. Доставката се извършва до адрес на клиента, до физически магазин (личновземане) , до офис на Еконт или Еконтомат.
б) Стандартното време за доставка е до 5 работни дни от деня, в който е изпратенопотвърждение на поръчката. Максималният срок за доставка е 14 дни, ако е налице забаваот страна на куриера. Не се извършва доставка през събота и неделя, както и по време наофициалните празници.
в) Ако поръчката е на стойност по – малка от 100 лева, цената на доставката е 9лева. Ако поръчката е на стойност 100 лева или по – голяма от 100 лева, доставката ебезплатна. Цената на доставка е крайна, като в нея са включени всички данъци и такси - Изборът на някои видове доставка може да бъдесвързан с ограничение на възможните начини на плащане. Възможните начини за плащане щесе показват на Клиента всеки път в процеса на покупката, след избиране на начина надоставка. По принцип предлаганите методи за плащане на цената на Продуктите са:
а) предплащане преди предаването на Продуктите на Клиента – плащането се извършвапосредством системи за електронни плащания. Клиентът може да плати поръчката чрез картиза плащане Visa / Visa Electron, Mastercard and Maestro. Продавачът не начислявадопълнителни такси при плащане по този начин, но е възможно банката – издател наизползваната от Клиента карта да начислява допълнителна такса. Това е индивидуаленвъпрос за всеки един Клиент.
б) плащане на цената при получаването на Продуктите от Клиента (плащане приполучаване) – при този начин на плащане се начислява допълнителна такса от 2 лева приполучаването на Продуктите. - При предплащане цената за поръчаните Продуктитрябва да бъде платена веднага след подаването на Поръчката.
- Ако Клиентът избере да плати с карта за плащане, ноне плати веднага, Клиентът ще получи напомняне (с ЛИНК) след три дни, че поръчката не еплатена. Клиентът ще получи друго напомняне след 4 дни от извършването на поръчката.След изтичането на 7 дни от извършването на поръчката и при липса на плащане, Продавачътще изпрати информация за анулиране на поръчка поради липса на плащане.
- В случай че Клиентът е избрал за начин на плащанепредплащане чрез една от електронните системи, изпълнението на Поръчката ще настъпи следполучаването от Продавача на потвърждение за получаване на плащането от оператора насистемата за електронни плащания.
- Приемайки Правилника, Клиентът се съгласяваПродавачът да издава и изпраща фактури и коригиращи фактури в електронна форма на имейладреса, предоставен от Клиента при регистрацията или при подаването на Поръчката.Същевременно Клиентът декларира, че ще получава горепосочените фактури на предоставенияот него имейл адрес.
- Когато Клиентът получава пратката с Поръчката отКуриера, трябва да провери състоянието на пратката. Ако констатира повреди илинарушаване на опаковката, Продавачът препоръчва да се състави протокол за увреждане вприсъствието на Куриера и Продавачът да бъде уведомен за това.
- Продавачът запазва собствеността върху закупенитеПродукти, докато цената на Продуктите не бъде изцяло платена.
- Съгласно чл. 50 от Закона за защита напотребителите, Потребителят има право да се откаже от Договора за покупко-продажба безда посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да плаща никаквиразходи, с изключение на разходите, изрично посочени в настоящия Правилник в рамките на14 дни от деня на приемане на Продуктите от Потребителя или от трето лице, различно откуриера и посочено от Потребителя или в случай на множество Продукти в една поръчка,доставени поотделно, след 14 дни от деня, в който Потребителят или трето лице, различноот куриера, но посочено от Потребителя приеме последния Продукт, поръчан в една поръчка.
- Потребителят може да информира Продавача зажеланието си за отказ от договора писмено, изпращайки съответното изявление на адрес:Интернет магазин SIZEER
No Limit (SIZEER RETURN) c/o. E-SPED LTD
ул. Видрица 7; НПЗ Запад - Казичене
1532 София; България
с препоръчителна забележка: „магазин SIZEER – връщане или замяна За да упражни правото си на отказ Потребителят може да използва образеца наформуляра за отказ от договора, който еПриложение № 1 към настоящия Правилник. Използването на образеца не е задължително. Потребителятможе да информира Продавача за желанието си за отказ от договора и като заявинедвусмислено по друг начин решението си да се откаже от договора. чрез недвусмисленозаявление на волята си да се откаже от договора в друга форма, и по-специално като имейлсъобщение. - За да спази срока за отказ от Договора запокупко-продажба, е достатъчно Потребителят да изпрати съобщение за упражняването наполагащото се право на отказ от Договора за покупко-продажба преди изтичането на 14 –дневния срок, посочен в § 8, т. 1 от настоящия Правилник.
- Продавачът възстановява всички получени отПотребителя плащания, включително разходите за доставка на стоките (с изключение надопълнителните разходи, произтичащи от избрания от Потребителя начин на доставка,различен от най-евтиния стандартен начин на доставка, предлаган от Магазина), незабавнои във всеки случай не по-късно от 14 дни от датата, на която Продавачът е бил уведоменза решението на Потребителя да упражни правото си на отказ от Договора запокупко-продажба.
- Продавачът възстановява плащането само и единственопо банкова сметка. Ако Клиентът е платил онлайн с банкова карта сумата ще бъде върнатаавтоматично по същата сметка. Ако Клиентът е платил с наложен платеж, трябва да посочиномер на банкова сметка (IBAN), на който Продавачът да преведе сумата. Във всеки случайПотребителят не поема никакви такси, свързани с възстановяването. Продавачът може дазабави възстановяването на плащането до момента на получаване на продукта или до моментана предоставянето от Потребителя на Продавача на доказателство за изпращането навърнатия продукт, в зависимост от това кое от събитията настъпи първо.
- Потребителят е задължен да върне Продуктите наПродавача не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която Потребителят е съобщил наПродавача за решението си да се откаже от Договора за покупко-продажба. Срокът е спазен,ако Потребителят изпрати Продуктите, които връща, преди изтичане на 14-дневния срок наадрес:Интернет магазин SIZEER
No Limit (SIZEER RETURN) c/o. E-SPED LTD
ул. Видрица 7; НПЗ Запад – Казичене
1532 София; България
с препоръчителна забележка: „магазин SIZEER – връщане или замяна” - Потребителят покрива преките разходи за връщане настоката в резултат на отказ от договора (разходи за изпращане на Продукта до Продавача).Продавачът не приема пратки, върнати за сметка на получателя.
- Потребителят носи отговорност за намаляването настойността на Продукта в резултат на използването му по начин, който надхвърлянеобходимото за установяване на естеството, характеристиките и функционирането наПродукта. Потребителят следва да върне Продукта със запазен етикет.
- Освен правата, посочени в § 8 т. 1 на Правилника,Продавачът доброволно признава на всички Потребители допълнителна възможност за връщанена закупените Продукти без посочване на причина чрез подаване на съответното писменозаявление пред Продавача в срок до 30 дни от датата на получаване на Продуктите отКлиента, при условие, че връщаните Продукти са цели, неповредени и без следи отупотреба. За запазване на възможността от възползване от описаното право на отказ в срокдо 30 дни от получаването на Продукта, Потребителят трябва да борави с продукта и да гопровери дотолкова, доколкото това е възможно при пазаруване в стационарен магазин (напр.Потребителят може само да премери Продукта, но не трябва да го използва). Възможносттаза отказ от Договора за покупко-продажба в срок от 30 дни при условията посочени в § 8т. 10 на настоящия Правилник не нарушават и не ограничават правата на Потребителя да сеоткаже от договора в рамките на 14 дни без посочването на причина, съгласно чл. 50 наЗакона за защита на потребителите и останалите права на Потребителя, които произтичат отЗакона за защита на потребителите.
- Ако потребителят упражни договорното право да сеоткаже от Договора за покупко-продажба без да посочва причини в рамките на 30 дни, сеприлагат съответно разпоредбите на § 8 т. 2-8 от Правилника. Потребителят и Продавачътса длъжни да си върнат това, което са си предоставили в непроменен вид. Потребителят едлъжен да предостави на Продавача пълната пратка с Продукта в непроменен вид не по-късноот 14 дни от датата на отказа от договора. Разходите за връщане на Продукта на Продавачасе поемат от Потребителя. Продавачът не приема пратки, изпратени за сметка наполучателя. В случай на ефективен отказ от договора при условията, посочени в § 8, т. 10от Правилника, връщането на Продукта ще бъде прието и Потребителят ще получивъзстановяване на сумата, платена за съответната Поръчката, в срок от 14 дни.
- Продавачът доброволно признава на всичкиПотребители допълнителна възможност за замяна на закупените Продукти в случай нанеправилно избран размер на закупените Продукти в срок до 30 дни от датата на получаванена Продуктите от Клиента, при условие, че Продуктите, изпратени за замяна са цели,неповредени и без следи от употреба. За запазване на възможността от възползване отописаното право на замяна в срок до 30 дни от получаването на Продукта, Потребителяттрябва да борави с продукта и да го провери дотолкова, доколкото това е възможно припазаруване в стационарен магазин (напр. Потребителят може само да премери Продукта, ноне трябва да го използва). Потребителят изпраща в писмен вид нееднозначано искане доПродавача за замяна, в което посочва конкретния номер на Продукта, който желае да мубъде изпратен. Писменото искане за замяна заедно с Продукта, който подлежи на замяна, сеизпращат на адреса, посочен § 8, т. 6 от Правилника. Разходите за връщане на Продукта наПродавача и след това за повторното му изпращане от Продавача до Потребителя се поематот Потребителя. Продавачът изпраща Продукта с желания от Потребителя размер, койторазмер е посочен в искането за замяна, когато този размер е наличен.
- Продавачът спазва задължението да предоставипродукти без дефекти, които Продукти отговарят на индивидуалните изисквания засъответствие с договора и на обективните изисквания за съответствие.
- Съгласно законовата гаранция, предвидена в Зaконаза предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги, Продавачът отговаря за всяконесъответствие на Продукта, което съществува в момента на доставяне на Продукта и коетосе появи в рамките на две години, считано от този момент. Рекламацията на Продукта можеда се предяви до две години от доставката на Продукта.
- Когато Продуктите не отговарят на индивидуалнитеизисквания за съответствие с договора, на обективните изисквания за съответствие,Потребителят има право:
а. да предяви рекламация, като поиска от Продавача да приведе стоката всъответствие;
б. да получи пропорционално намаляване на цената;
в. да развали договора. - В случаите по чл. 4, т. а) Потребителят може даизбере между ремонт или замяна на Продукта, освен ако това се окаже невъзможно или бидовело до непропорционално големи разходи за Продавача като се вземат предвид всичкиобстоятелства към конкретния случай.
Продавачът може да откаже да приведе Продукта в съответствие, ако ремонтът изамяната са невъзможни или ако биха довели до непропорционално големи разходи за него,като се вземат предвид всички обстоятелства.
Ремонтът или замяната на Продуктите се извършва безплатно в рамките на един месец,считано от уведомяването на Продавача от Потребителя за несъответствието.
При ремонт или замяна на Продуктите, Потребителят предоставя Продуктите наразположение на Продавача. При замяна на Продуктите Продавачът взема заменените Продуктиобратно от Потребителя за своя сметка. - Потребителят има право на пропорционално намаляванена цената или да развали договора за продажба в следните случаи:
а. Продавачът не е извършил ремонт или замяна на Продукта съгласно §9, т. 5 отПравилника или е отказал да ги извърши в съответствие с §9, т. 5 от Правилника и съсЗакона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки.
б. появи се несъответствие въпреки предприетите от Продавача действия за привежданена Продукта в съответствие. При несъответствие на Продукти с дълготрайна употребаПродавачът има право да направи втори опит за привеждане на стоката в съответствие врамките на срока на законовата гаранция.
в. несъответствието е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на ценатаили разваляне на договора за продажба, или
г. Продавачът е заявил или от обстоятелствата е ясно, че Продавачът няма да приведеПродукта в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за Потребителя. - Намаляването на цената е пропорционално наразликата между стойността на получените от потребителя Продукти и стойността, коятобиха имали стоките, ако нямаше липса на съответствие. 8. Потребителят упражнява правотоси да развали договора чрез заявление до Продавача, отправено до адреса, посочен в точкаот 9 от Правилника, с което го уведомява за решението си да развали договора запродажба.
- Когато Потребителят развали договора за продажбаизцяло или частично само по отношение на някои от доставените Продукти, Потребителятвръща тези Продукти на Продавача не по-късно от 14 дни, считано от датата, на коятоПотребителят е уведомил Продавача за решението си да развали договора за продажба.Крайният срок се смята за спазен, ако Потребителят е върнал или изпратил Продуктитеобратно на Продавача преди изтичането на 14-дневния срок. Всички разходи за връщане наПродуктите, в т.ч. експедиране на стоките, са за сметка на Продавача.
Продавачът възстановява на Потребителя заплатената цена за Продуктите след тяхнотополучаване или при представяне на доказателство от Потребителя за тяхното изпращане наПродавача. Продавачът е длъжен да възстанови получените суми, като използва същотоплатежно средство, използвано от Потребителя при първоначалната трансакция, освен акоПотребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство ипри условие че това не е свързано с разходи за Потребителя.
Потребителят няма право да развали договора, ако несъответствието е незначително. - Рекламациите на основание на законовата гаранциятамогат да се подават на адрес:No Limit (SIZEER RETURN) c/o. E-SPED LTD ул. Видрица 7; НПЗ Запад - Казичене 1532 София; България
С препоръчителна забележка: „магазин SIZEER – връщане или замяна” (съсзабележка: „РЕКЛАМАЦИЯ”). В случай, че не са налице обстоятелствата от § 9, т. 6, букви “a” - „г“, отПравилника, Потребителят може да изпрати за сметка на Продавача Продукта, за койтоподава рекламация на адреса, посочен в настоящата точка 9 от Правилника като посочипредпочитания начин за удовлетворяване на рекламацията - ремонт или замяна. Моляприложете към рекламирания Продукт доказателство за покупката (напр. копие на касовиябон или фактурата) и описание на забелязания дефект.
Потребителят може да използва образеца на формуляр за рекламация, който може да бъдеизтеглен от уебсайта на Магазина, като го попълни, разпечата на хартия, приложи къмрекламирания Продукт и изпрати на адреса, посочен в настоящата точка на Правилниказаедно с рекламирания Продукт.
В следните случаи Потребителят може да изпрати до Продавача директно първо искане запропорционално намаляване на цената или за разваляне на договора:
- несъответствието на Продукта е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляванена цената или разваляне на договора за продажба,
- Продавачът е заявил или от обстоятелствата е ясно, че Продавачът няма да приведестоката в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за Потребителя.
Искане за пропорционално намаляване на цената или за разваляне на договора,Потребителят може да направи и в случаите по § 9, т. 6, букви „а“ и „б“ от Правилника.
За да отправи искане за намаляване на цената или за разваляне на договора,Потребителят може да ползва образеца на формуляр за рекламация, който може да бъдеизтеглен от уебсайта на Магазина като отбележи какво желае – пропорционално намаляванена цената или разваляне на договора и претендираната сума и изпрати попълнения формулярна адреса, посочен в настоящата точка 9 от Правилника.
Моля, имайте предвид, че при разваляне на договора важат правилата, описани в точка8 от Правилника.
Правата на Потребителя, описани в § 9 от настоящия Правилник не ограничават праватана Потребителя, произтичащи от Зaкона за предоставяне на цифрово съдържание и цифровиуслуги. - Продавачът ще вземе отношение по рекламация непо-късно от един месец от датата на нейното предявяване.
- За алтернативно решаване на спорове между Потребители Продавач, Потребителят може да се обръща към общите Помирителни комисии към Комисиятаза защита на потребителите,https://kzp.bg/bg/koi-sa-vidovete-pomiritelni-komisii/
- Използването на Магазина е възможно, при условие чеинформационната система, използвана от Клиента, отговаря на минималните техническиизисквания: а) Internet Explorer, версия 8.0 или по-нова с ActiveX, JavaScript,бисквитки или б) Mozilla Firefox, версия 3.0 или по-нова с активирани Java аплети,JavaScript и бисквитки, или в) браузър Google Chrome версия 21.0 или по-нова сактивирани Java аплети, JavaScript и бисквитки, г) минимална разделителна способност наекрана 1280×720 пиксела.
- За да осигури сигурността на клиентите ипрехвърлянето на данни във връзка с предоставяните от Магазина услуги, Продавачътпредприема технически и организационни мерки, съответстващи на степента на заплаха засигурността на предоставяните услуги, по-специално мерки за предотвратяванепридобиването и модифицирането на лични данни от неупълномощени лица.
- Клиентът, който използва Магазина, се задължавапо-специално:
а) да не предоставя и да не препраща съдържание, забранено със закон;
б) да използва Магазина по начин, който не нарушава работата на последния ипо-специално чрез използването на съответните програми и устройства;
в) да не предприема действия като: разпращане и поставяне в Магазина на непоисканатърговска информация (спам);
г) да използва Магазина по начин, който не предизвиква трудности за другите Клиентии за Продавача;
д) да използва Магазина по начин, съобразен с разпоредбите на действащия в Българиязакон и разпоредбите на Правилника. - Продавачът предприема стъпки, за да гарантира, чеМагазинът функционира правилно. Клиентът трябва да информира Продавача за всичкинередности или прекъсвания във функционирането на Магазина.
- Всички рекламации, свързани с функционирането наМагазина, Клиентът може да подава писмено на адрес: No Limit (SIZEER RETURN) c/o. E-SPED LTD ул. Видрица 7; НПЗ Запад – Казичене,
1532 София; България
Със забележка: „магазин SIZEER – „РЕКЛАМАЦИЯ”.или чрез електронна поща:info@sizeer.bg. В рекламацията Клиентът трябва да посочи вида и датата, когато е настъпиланередността, свързана с функционирането на Магазина. - Продавачът ще разгледа всички рекламации в срок от14 дни от получаването им и ще информира Клиента за отговора на адреса на лицето, подалорекламацията, посочен в последната.
- За да следи удовлетвореността на Клиентите, даподобрява качеството на услугите и обслужването, както и за да даде възможност напотребителите на Mагазина да се запознаят с мнението на другите за продуктите,предлагани в Mагазина, Продавачът чрез Уебсайта дава възможност на Клиентите, които санаправили покупка от Mагазина, да изразят мнение за Mагазина и качеството на закупенитеПродукти.
- Продавачът предава на Уебсайта данните, необходимиза публикуване на Отзив от Kлиента (и по точно имейл адрес, име на Kлиента, номер напоръчката и информация за закупените продукти). Клиентът получава имейл с покана запубликуване на Отзив за Mагазина и закупените Продукти. Публикуването на Отзив еабсолютно доброволно.
- Подробните правила за публикуване на Отзиви сенамират на страницата на Уебсайта на адрес:https://bg.trustmate.io/user-regulations.
- Винаги когато Отзивът на Клиента представлява обектна авторско право по силата на Закона за авторското право и сродните му права в моментана публикуването на Отзив, Клиентът предоставя на Продавача безвъзмездно, неизключителноправо за използване на Отзива („Право върху Отзива“) без ограничение във времето илитериторията, което дава право на Продавача да:
а) записва и възпроизвежда Отзива или част от него с всякаква техника, включителноцифрова,
б) качване на Отзива или на част от него в компютърна памет, компютърна мрежа илимултимедийна мрежа,
в) разпространява Отзива или част от него, като го показва публично, като го правиобществено достъпен, така че всеки да може да има достъп до него от място и във време посвой избор, поспециално чрез поставяне на Отзива или част от него в магазина наПродавача и в други магазини на Продавача или на дружества от групата на Продавача,предлагащи същите Продукти; в маркетингови кампании на Продавача или на дружества отгрупата на Продавача, включително такива, провеждани в социалните медии - Правото върху Отзива включва правото на превод наОтзива от самия Продавач или с помощта на трети страни, като Продавачът упражнява товаправо само до степента, в която не се нарушава съдържанието на Отзива, т.е. не може дапроменя смисъла, значението и тона на Отзива.
- В същото време, предоставяйки Правото върху Отзива,Клиентът гарантира, че има право да използва имуществените авторски права върху Отзивапоне до степен, позволяваща предоставянето на Правото върху отзива в съответствие снастоящия Правилник.
- Предоставяйки Правото върху Отзива Клиентътдекларира, че Отзивът не нарушава авторските права на трети страни и правото наизползване на изображение на трети страни и лични данни на трети страни.
- Клиентът няма право на възнаграждение запредоставяне на Правото върху Отзива.
- Отзивът на Клиента не може да съдържа съдържание,което е незаконно, противоречи на принципите на социалното съжителство, добрите нрави иобщоприетите правила за поведение, и поспециално не бива да съдържа:
а) вулгарно, неприлично, порнографско или обидно съдържание,
б) расистко съдържание, ксенофобско съдържание,
в) рекламно или промоционално съдържание както от клиенти, така и от трети страни,
г) лични данни и изображения на трети лица без необходимото по закон разрешение оттези лица, както и съдържание, което нарушава личните права на трети лица,
д) информация, представляваща търговска тайна или друго съдържание с поверителенхарактер, което Клиентът няма право да разкрива,
е) съдържание, което нарушава авторски и морални права на трети страни, права наиндустриална собственост,
ж) съдържание, върху което трети лица имат права, ако Клиентът няма разрешение даизползва това съдържание по такъв начин, че да предостави на Продавача Правото върхуОтзива до степента, предвидена в настоящия Правилник. - Забранено е използването на автоматизираниинструменти за публикуване на Отзиви, хакването на каквито и да било защити на Магазинаили всякакъв друг вид поведение, което може да доведе до публикуване на Отзиви, които непроизхождат от Клиента.
- Продавачът не е доставчик на Отзиви, нито операторна Уебсайта, даващ възможност за публикуване на Отзиви. С публикуването на ОтзивКлиентът доброволно разпространява Отзива. Следователно, в случай че Отзивът нарушаваправа на трети страни, Клиентът носи пълна отговорност за нарушаването на тези права.
- Процедурата за събиране на Отзиви за Продукти целида се гарантира, че потребителите на Mагазина имат достъп до Отзиви на Kлиенти, коитодействително са закупили въпросния Продукт. Имейлът с покана за Отзив се изпращаединствено на Kлиенти, които са пазарували в Онлайн Mагазина, на имейл адрес, посоченпри поръчката.
- Съобщението с покана за публикуване на Отзив запокупка в Mагазина се изпраща в срок, определен от усредненото време за доставка. За дасе гарантира, че Клиентите имат възможност да се запознаят със закупения Продукт предипубликуването на Отзив, този срок подлежи на промяна.
- Продавачът публикува в Mагазина всички Отзиви,събрани от Клиенти (както положителни, така и отрицателни), като си запазва правото даизтрие изцяло или частично Отзиви, които нарушават приложимото законодателство,социалните или моралните норми, както и разпоредбите на настоящия Правилник.
- Отзивите не са спонсорирани или повлияни отдоговорно отношение с търговец.
- Продавачът може да предложи на Kлиентите бонус запубликуване на Отзив, например код за отстъпка при последващо пазаруване. Условията заполучаване на бонус могат да се уреждат с отделни правилници и да са с ограничен срок.Бонус ще бъде присъден за всеки Отзив, независимо от неговото съдържание.
- Продавачът трябва да публикува в Mагазина всичкисъбрани Отзиви, като Отзивите се показват на потребителите в хронологичен ред (като сезапочне от най-новите). Отзивите за Продукти, показвани на потребителите, могат давключват и преводи на мнения, публикувани от Клиенти, които са закупили същия Продукт вонлайн магазините или приложението Sizeer, управлявани в държави, различни от РепубликаБългария, от дружества от групата на Продавача.
- Настоящият параграф от Правилника съдържаизвънредни разпоредби, които се прилагат спрямо Договори за покупко-продажба, в коитоедна от страните е Клиент, който не е Потребител.
- В случаите на Договор за покупко-продажба, сключенс Клиент, който не е Потребител, Продавачът има право едностранно да се откаже от тозиДоговор за покупко-продажба с незабавно действие, без да посочва причина, в срок от 14дни от сключването му. До степента, разрешена от закона, всички искове на Клиента, койтоне е Потребител, спрямо Продавача поради отказа от Договора за продажба се изключват.
- Спрямо Договорите за покупко-продажба, посочени вт.1 не се прилагат разпоредбите на Закона за защита на потребителя, нито § 8 т. 10 наПравилника, който дава право на отказ от Договора за покупко-продажба в рамките на 30дни., нито § 8 т. 11 на Правилника. Отговорността на Продавача спрямо Клиент, който не еПотребител, за гаранцията на Продукта се изключва.
- Разпоредбите на Правилника относно Клиентите, коитоне са Потребители, могат да бъдат променени във всеки момент, въз основа наобщоприложимите закони.
- Евентуални спорове, свързани с Договора запокупко-продажба и произтичащите от него правни взаимоотношения между Продавача иКлиента, който не е Потребител, ще бъдат разгледани от съда, компетентен по седалищетона ответника.
- Продавачът си запазва правото да въвежда и отменяоферти, промоции и да променя цените на Продуктите в Магазина без да се засягат правата,придобити от Клиента, включително по-специално условията на Договорите запокупко-продажба, сключени преди промяната.
- По въпросите, нерегламентирани в настоящияПравилник, се прилагат разпоредбите на общоприложимото право на Република България, ипо-специално разпоредбите на Закона за защита на потребителите и Закона за електроннататърговия.
- Настоящият Правилник не изключва и не ограничавакаквито и да било права на Клиента, който е потребител, на които той има право съгласнозадължителните законови разпоредби. В случаи на противоречия между разпоредбите нанастоящия Правилник и задължителните законови разпоредби, предоставящи права напотребителите, законовите разпоредби имат предимство. Частичната недействителност незасяга валидността на останалите разпоредби в настоящия Правилник.
- Продавачът си запазва правото по важни причини даизменя настоящия Правилник. За важни причини, обосноваващи изменението на Правилника, сесчитат по-специално промяната на общоприложимото законодателство, организационни промениот страна на Продавача, разширяване на услугите, предоставяни от Продавача, бездопълнителна възможност за Продавача да предоставя услуги съгласно настоящите условия.Продавачът ще информира Клиентите за новото съдържание на Правилника по електронен път(на адресите на електронна поща, предоставени в Профила на Клиента или при подаването наПоръчки), поне 14 дни преди влизането в сила на новия Правилник. В случай че не приемасъдържанието на новия Правилник, Клиентът има право във всеки момент да прекратидоговора, сключен с Продавача относно Профила на Клиента, като заяви пред Продавачаволята си за изтриване на Профила на Клиента.
Поръчките, направени от Клиента преди деня на влизане в сила на новия Правилник, щебъдат изпълнявани въз основа на досегашния Правилник, приет от Клиента в деня наподаване на Поръчката. - Настоящият Правилник влиза в сила от 20.03.2025
Правилник на интернет магазина Sizeer (в сила от 06.05.2025г.)
ВИЖПравилник на интернет магазина Sizeer (в сила от 20.03.2025г.)
ВИЖПравилник на интернет магазина Sizeer (в сила до 19.03.2025г.)
ВИЖПравилник на интернет магазина Sizeer (в сила от 10.07.2024)
ВИЖПравилник на интернет магазина Sizeer (в сила от 01.07.2023)
ВИЖПравилник на интернет магазина Sizeer (в сила до 30.06.2023)
ВИЖПравилник на интернет магазина Sizeer (в сила до 15.02.2023)
ВИЖФорма за отказ от договора
ВИЖДокумент за Замяна/Връщане
ВИЖИнформационна карта
ВИЖ